header foto
 

Witte rook sessie in IJburgcollege

19-6-2013 Nieuws Maar het aller belangrijkste  voor de club is de witte rook sessie van zaterdag 22 juni. Tijdens deze witte rook sessie wordt het fundament onder het komende seizoen gelegd. Alle zaken die nodig zijn om het team als team goed te laten draaien en om het team binnen de club te laten draaien worden op deze ochtend georganiseerd. Met andere woorden...........
 
Tot slot is er op 29 juni het einde van het seizoen bbq met gezinstoernooi en hockeydiploma voor de jongste kinderen, tot en met F.
 
Tijdens de witte rooksessie worden de rollen van het team weer verdeeld. Dat zijn:
Vanuit de technische commissie:
De coach, de assistent trainer, de spelleider/scheidsrechter, de veldcoördinatie en de teammanager
Vanuit de bar, evenementen commissie:
De bar, Evenementen
 
Het zijn veel rollen maar vele handen maken licht werk. Er zijn rollen waar het handig is (maar niet vereist) als je wat hockeyervaring hebt, er zijn rollen voor als je er niet altijd kunt zijn, er zijn rollen waarvoor je geen hockeyervaring nodig hebt dus er is voldoende keuze. Wat wel belangrijk is, is dat iedereen zijn rol ook echt doet. Zonder jullie hulp is er namelijk geen club en kunnen de kinderen niet hockeyen.
 
Aangezien het niet alleen gaat om de rollen te verdelen in het team en kennis met elkaar te maken (voor zover jullie elkaar niet kennen) maar ook om met andere af te stemmen hoe deze teamrollen zo goed mogelijk kunnen worden ingevuld is het belangrijk dat iedereen er persoonlijk is.
 
Per team moeten voldoende ouders aanwezig zijn om de rollen persoonlijk te verdelen en om hun team te vertegenwoordigen in de sessies die na de verdeling van de rollen volgen waarin de rol wordt toegelicht door een commissie lid. Een team dat niet voldoende aanwezig is om de rollen te kunnen verdelen kan niet worden ingeschreven in de competitie.
 
Om 9.00 - 10.00 uur beginnen we met de F teams (16 teams, 128 mensen
MF1-MF6, MF1-Z-MF5-Z, JF1 - JF5

Om 10.00 - 11.00 uur gaan we door met de E6 eerste jaars (17 teams, 136 mensen
ME6-ME12, ME1-Z-ME5-Z, JE2-JE6

Om 11.00 - 12.00 uur gaan we door met de E6 tweede jaars, E8 en de D8 (19 teams, 152 mensen
M8D1-M8D6, M8E1, ME1-ME5, J8D1, J8D2, J8E1, J8E2, JE1

Om 12.00 - 13.00 uur vervolgen we met de junioren (11 teams, 143 mensen
JC1, JC2, JD1, JD2, MA1, MC1-MC5, MD1-MD4
 
Het is een strak schema dus zorg dat je er op tijd bij bent dan kunnen we er vlot doorheen.
 
De inhoud van de rollen ziet er (gobaal) als volgt uit:
De trainers geven de trainingen aan het team. De trainingen in het seizoen zijn opgedeeld in blokken en per blok volgt er een instructieavond waarin uitleg wordt gegeven hoe de blokken in elkaar zitten welke stof er behandeld wordt, waar je op moet letten en wat je kan doen als kinderen de stof snel of langzamer oppikken.
 
De coaches coachen het team bij de wedstrijden. De coaches krijgen ook instructieavonden waarin de ins and outs van de tactische kant van het spelletje wordt toegelicht.
 
De spelleiders of de scheidsrechters begeleiden het spel. Vooral bij de jonge kinderen geven ze ook uitleg en zijn ze meer begeleider van de wedstrijd om het leuk, veilig en leerzaam te houden. Langzamerhand verschuift dat naar scheidsrechter bij de junioren/elftallen. Voor deze rol worden er workshops spelleiding en echte scheidsrechterscursussen georganiseerd. De elftallen mogen alleen gefloten worden door iemand met een scheidsrechterskaart.
 
De veldcoöordinator zorgt er voor dat de wedstrijden tijdens de speelronde georganiseerd verlopen. Dat de teams de velden kunnen uitzetten en opruimen en dat het wedstrijdschema soepel verloopt.
 
De teammanager communiceert in het team wanneer er wedstrijden zijn, wie er rijdt, wie er appeltjes snijdt en stimuleert de teambuilding samen met de anderen. Ook is de teammanager aanspreekpunt bij de ontwikkeling van de clubcultuur waaronder ook sportiviteit en respect vallen.
 
De bar zorgt er voor dat de bar bezet is als het team bardienst heeft. De barcommissie organiseert introducties voor de bar waardoor je weet wat je moet doen.
 
De evenementen schrijft zich in voor een evenement. Het is de bedoeling dat het evenement dan getrokken wordt door een groepje ouders die zich daarbij hebben ingeschreven. Zonder ouders geen evenementen dus erg leuk en belangrijk.


 
19-6-2013 Technische Commissie