Start seizoen 2015 -2026 - bericht van het bestuur
28-8-2016
Beste leden en ouders/verzorgers van leden,
Vakantie is lekker, maar weer gaan sporten is toch ook wel heel lekker! Vanaf morgen gaan we elkaar weer veel zien op de hockeyvelden. Om alles in goede banen te leiden willen we graag nog een aantal nieuwtjes en aandachtspunten met jullie delen.
Thuiswedstrijden uit spelen
Voor de jeugd kwam het vorig jaar wel eens voor dat je een thuiswedstrijd toch uit moest spelen, omdat er niet genoeg ruimte was op onze velden. Helaas zal het ook dit jaar weer het geval zijn dat de elftallen af en toe een thuiswedstrijd uit spelen. We zoeken nu naar een vaste locatie om elke week een aantal thuiswedstrijden te kunnen spelen. Zodra we dat geregeld hebben, horen jullie meer. Uiteraard proberen we de uitwedstrijden zo eerlijk mogelijk onder de teams te verdelen, maar het is elke week weer een hele puzzel voor ons wedstrijdsecretariaat. We rekenen dan ook op jullie begrip hiervoor!
Help aandacht vragen voor veldcapacteit!
En dan te bedenken dat we ook nog een wachtlijst van 500 kinderen hebben... We willen heel graag bij stadsdeel Oost onder de aandacht brengen dat wij meer velden nodig hebben om iedereen die dat wil, te laten hockeyen. We hebben dat met een wens kenbaar gemaakt op de website
Hallo IJburg (http://halloijburg.nl/get/9095/362/meer-velden-voor-de-hockey--en-voetbalclub) Het zou enorm helpen als je je ook aanmeldt op Hallo IJburg en die wens deelt. Het is heel eenvoudig. De meest gedeelde wens (een kortere fietsroute naar het centrum van Amsterdam) is 109x gedeeld. Dat moeten wij met 1200 leden toch heel snel kunnen overtreffen! Doe het meteen, want alle wensen die
voor 1 september worden aangemeld, worden nog meegenomen bij de overwegingen voor het gebiedsplan 2017!!
Vrijwilligersrollen
We hebben weer hele goede witte-rooksessies gehouden en alle vrijwilligersrollen voor de teams zijn ingevuld. We zijn er best trots op dat we zo een vereniging van bijna 1200 leden draaiende houden en je mag best weten dat andere hockeyclubs in het land deze organisatievorm als een best practice zien en navolgen. Voor ELKE rol is een instructie-avond. Check de agenda en zorg dat je erbij bent, zodat je je rol dit seizoen goed kan vervullen, want dat is essentieel voor het goed functioneren van onze club.
Corvee
Met bijna 1200 leden en duizenden gasten belandt helaas niet al het afval in prullenbakken, of worden er spullen vergeten op de velden. De gemeente ruimt doordeweeks op, maar in het weekend zijn wij hier zelf verantwoordelijk voor. Om het zwerfvuil terug te dringen en een schoon complex te houden, gaan we corvee instellen voor in ieder geval de A, B en C-teams. Zaterdag zal het laatst spelende team daarna ook nog even met de prikker moeten rondgaan en de prullenbakken legen. De selectieteams zullen op zondagmiddag worden ingedeeld. Kunnen ze lekker naar onze senioren kijken en meteen de boel opruimen. We hebben nog een vacature voor een of meer veldcoördinatoren die de indeling van de teams zouden willen organiseren en dit kunnen opstarten. Laat ons weten als je dit zou kunnen bijdragen aan het reilen en zeilen van de club.
Prijzen kantine
Sinds ons clubhuis bijna twee jaar geleden is geopend, is de prijslijst niet meer herzien. Deze zomer hebben we die eens onder de loep genomen. Het bleek dat we sommige producten wel erg goedkoop verkochten, dus voor een aantal producten zijn de prijzen aangepast. Alle extra inkomsten vanuit de bar gaan naar ons spaarpotje voor het definitieve clubhuis dat we over een aantal jaar moeten bouwen.
Contributie
Iedereen heeft een bericht van ClubCollect gehad over inning van de contributie. Let op: je moet zelf nog actie ondernemen om te betalen. Als je de link volgt, kun je aangeven hoe je wilt betalen. Daarna wordt de betaling pas uitgevoerd. We verzoeken iedereen snel te betalen. Aan het begin van het seizoen hebben we hoge kosten zoals inkoop van materialen.
Activiteiten organiseren
Als je iets voor je team wilt organiseren waar je het clubhuis of een veld voor nodig hebt, dan moet je dat even aanvragen. Als het kan wordt het dan in de agenda gezet. Voor een activiteit in het clubhuis stuur je een mailtje naar George Pol op
clubhuismanager@ahcijburg.
nl. Voor een veld stuur je een aanvraag naar
wedstrijdsecretariaat@ahcijbu
rg.nl.
We wensen iedereen een prachtig hockeyseizoen. Als je vragen of ideeën hebt, kun je ons uiteraard altijd mailen of aanschieten op de club.
Josine Peters - Voorzitter
Evelien Nienhuis - Secretaris
Frank Walta - Penningmeester
Evert Jan de Vries - Communicatie
Maarten de Groot - Hockeyzaken Jeugd
Karlijn Baselaar - Hockeyzaken Senioren
28-8-2016
Bestuur