Beste leden van ahc IJburg
De lentecompetitie is nog volop bezig maar er zijn wat zaken over volgend seizoen die iedereen moet weten.
Op 18 april vindt de selectietraining plaats voor de samenstelling van de selecties voor seizoen 2012 – 2013. Daarover ontvangen jullie later meer bericht.
Iedereen die na dit seizoen wil stoppen moet dit voor 1 mei 2012 per email doorgeven aan de ledenadministratie; [email protected] . Vergeet in de opzegging niet het lidnummer te vermelden. Van de ledenadministratie ontvang je een bevestiging van de opzegging. Deze bevestiging geldt als enig wettig bewijs. Afmeldingen op andere wijze of bij andere personen (coaches, team managers, trainers) worden niet geaccepteerd.
In mei vinden dan de teamindelingen plaats voor het nieuwe seizoen.
De organisatie van volgend seizoen is dit jaar strakker georganiseerd dan jullie wellicht gewend zijn. Dat heeft een paar redenen:
Meedoen met de hockeycompetitie is natuurlijk waarvoor je lid wordt van AHC IJburg. Aangezien je pas vanaf 7 jaar mee kan doen met de hockeycompetitie kun je tot die tijd alleen trainingslid zijn van AHC IJburg. Daarna gaat je lidmaatschap automatisch over naar een volwaardig lidmaatschap en gaan we er van uit dat je mee doet met de hockeycompetitie van de hockeybond, de KNHB. Dit kan zowel op zaterdag als zondagochtend. De zaterdag is de reguliere hockeycompetitie waar iedere hockeyclub van Nederland aan meedoet en wordt in districten georganiseerd. Wij zitten in het district Noord-Holland. De zondagochtend wordt de ZOJEHO competitie gespeeld. Dit staat voor ZondagJeugdHockey en wordt bij een aantal clubs in de regio Utrecht gespeeld. AHC IJburg is ooit voor de officiële inschrijving bij de KNHB begonnen met competitie spelen in de ZOJECO, de voorloper van de ZOJEHO. Voor meer informatie over de ZOJEHO kun je een kijkje nemen op http://www.zojeho.nlDoor de capaciteitsproblemen op zaterdag doen we nog steeds mee met deze competitie omdat dit ons als club in staat stelt om meer kinderen te laten hockeyen in plaats van op de wachtlijst te staan. Wij willen tenslotte iedereen laten hockeyen. Aan welke competitie je meedoet is niet vrijblijvend. Je kunt dus niet zomaar overstappen van de zondag naar de zaterdagcompetitie. In dat geval zouden we acuut een capaciteitsprobleem hebben op de zaterdag. Je kunt wel een verzoek indien dat je graag op zaterdag zou willen spelen. Als daar ruimte voor is houden we rekening met je verzoek.
Bij de teamindeling hanteren we dit jaar een strikte leeftijdsscheiding. De peildatum is 1 oktober. Er is een gedoogperiode tot 31 december waarvan gebruik wordt gemaakt als kinderen er in hun ontwikkeling aan toe zijn om hoger te worden ingedeeld. Dit is overigens ter beoordeling van de technische commissie en de mogelijkheden binnen de club. Deze mogelijkheden hebben alles te maken met de onzekerheid rondom het tweede veld. Extra teams formeren kan niet omdat dit een extra beslag legt op de beperkte capaciteit en deze capaciteit wordt momenteel al volledig benut. Zo begint een wedstrijddag het komende seizoen op zaterdag om 8.45 en begint de laatste wedstrijd om 17.45 waardoor we om kwart over zeven klaar zijn. Dat is ook een belangrijke reden waarom wij geen 8E spelen of bij de eerste jaars D elftallen hebben.
De teams zien er als volgt uit:
Witte rooksessie en teamrollen!!!!!!!
Op 9 juni is de start van het nieuwe seizoen met de traditionele witte rooksessie.
Vervolgens gaan we beginnen met de trainingen tot 7 juli want op die zaterdag hebben we ons afsluitende familietoernooi. Daarna gaan we met zomervakantie tot 3 september.
In tegenstelling tot andere jaren stellen we aanwezigheid bij de witte rooksessie verplicht voor de ouders van dat team! Afmelden kan uitsluitend persoonlijk onder vermelding van de rol die je dat jaar voor het team gaat invullen.
Bij afwezigheid zonder afmelding vervalt de plek van je kind in het team en wordt die plek vanuit de wachtlijst ingevuld.
Om de rol goed te kunnen invullen en bereikbaar te zijn is het nodig dat je je als vrijwilliger aanmeldt via de website. Dan kunnen we je ook als ondersteuning aan het team toevoegen en dat voorkomt dat je kind als coach in het systeem staat.
Tijdens de witte rook sessies worden de rollen die door het team moeten worden ingevuld onder de ouders verdeeld. Elke rol hangt aan een commissie waar je automatisch lid van bent. De commissie heeft als doel om die rol zo goed mogelijk te faciliteren met informatie en oefening zodat je die rol ook goed kan invullen. Het is noodzakelijk dat alle rollen worden ingevuld om als team binnen AHC IJburg goed te kunnen draaien.
Een belangrijk aspect waar iedereen van het team aan bijdraagt is natuurlijk het creëren van de teamspirit. Met elkaar meerijden naar uitwedstrijden, samen te trainen, misschien een keer samen iets anders leuks te doen dragen daar bijvoorbeeld aan bij. Ook de wijze waarop we supporter van het team zijn draagt hier aan bij. Het gaat hier natuurlijk om de Hup, Hoera, Hou vol aanmoedigingen die de kinderen geweldig vinden. De coach en de spelleider zorgen voor de inhoudelijke begeleiding.
De volgende rollen onderscheiden we daarbij:
Bovenstaande omschrijving van de rollen vormt de basis. Verdere invulling van de rol vindt in overleg met jullie plaats.