header foto
 

Nieuws van het bestuur

11-10-2018 Nieuws

De club heeft jouw hulp nodig!

De kop is eraf. Het nieuwe hockeyseizoen is alweer enkele weken in volle gang. Achter de schermen is door velen van jullie veel werk verzet om de start van het seizoen in goede banen te leiden. En daarbij hadden wij te maken met flinke uitdagingen. Zoals jullie weten heeft onze clubhuismanager George voor de zomer een andere baan gevonden en hebben wij op 7 oktober afscheid van hem genomen. Helaas hebben we nog geen goede vervanger gevonden. Daarnaast heeft ons bestuurslid voor accommodatie Iwan Nanhoe zijn functie neergelegd. 

Taken zijn hierdoor overgenomen, nieuwe mensen zijn opgestaan om te helpen (hartelijk dank allemaal!), en toch hebben we een aantal zaken nog niet zo goed kunnen organiseren zoals we dat zouden willen. Wij hebben dan ook dringend hulp nodig! AHC IJburg draait voor het grootste gedeelte op vrijwilligers: leden of ouders van leden die de handen uit de mouwen steken om onze club te laten draaien. Samen maken wij de club, zonder vrijwilligers zou onze club niet bestaan.

Naast de betaalde rol van clubhuismanager (met spoed nodig!) en een bestuurslid accommodatie hebben wij op veel verschillende gebieden hulp nodig. Kijk op onze website voor alle openstaande vacatures. Heb je zelf interesse of ken je iemand die geschikt zou kunnen zijn? Stuur dan een mail naar [email protected].


Uitbreiding van de velden en een nieuw clubhuis

Een andere uitdaging voor onze hockeyclub is de uitbreiding van onze velden en een nieuw permanent clubhuis. AHC IJburg zit samen met voetbalverenging AFC IJburg, de gemeente en de belangengroep Vrienden van het Diemerpark in een overleg om afspraken te maken over de toekomst van het park en de benodigde sportfaciliteiten.
In het laatste overleg is afgesproken om te gaan onderzoeken of de ontwikkeling van een gezamenlijk permanent clubhuis tot de mogelijkheden behoort. De eerste stap is een peiling bij de leden van beide sportverenigingen. Hiervoor is onlangs een enquête uitgestuurd naar de leden. Wij zullen binnenkort de uitkomsten en vervolgstappen hiervan communiceren.


Wat gebeurde er nog meer op de club?

Y-code

Onze club heeft een Y-code. Hierin staat verwoord wat voor soort club wij (willen) zijn en hoe we met elkaar omgaan. Binnenkort start een campagne om de Y-code bij alle leden onder de aandacht te brengen. 

Vertrouwenspersonen
Binnen onze club hebben wij twee vertrouwenspersonen (VCP) benoemd.
Jolijn Betlem en Sylke Vothknecht. De VCP’s zijn aanspreekpunt betreffende seksuele intimidatie. De VCP’s zijn laagdrempelig bereikbaar voor alle leden van AHC IJburg. Mocht je melding willen maken van een onveilige situatie dan kun je dat vertrouwelijk doen. Geef per mail aan hoe je contact wilt opnemen met de VCP: [email protected]

Kick-off seizoen
Op 1 september startte het seizoen officieel met een feestelijke dag vol workshops en wedstrijden voor de jeugdteams. Deze kick-off werd georganiseerd door onze hoofdtrainers Jarrit en Fabian. Een prachtige start van het seizoen die hopelijk een mooie traditie voor AHC IJburg gaat worden.

Thuis maar toch Uit spelen
In verband met een tekort aan veldcapaciteit moeten wij ook dit seizoen een aantal thuiswedstrijden uit spelen bij hockeyclub HIC. Het wedstrijdsecretariaat deelt deze wedstrijden in en zorgt ervoor dat elk jeugdteam aan de beurt komt.  

Weer 17 gecertificeerde trainers erbij!

AHC IJburg is weer een aantal KNHB  gecertifieerde trainers rijker. Maar liefst 17 trainers erbij. Van harte gefeliciteerd: Gyan Aders, Karlijn Baselaar, Mariska Berbee-Koster, Noor Bounoua, Kaan Celebi, Jonna Copier, Laura Dodeman, Tineke Hartog-Kraaijeveld, Bo Jaspars, Edo Lykema, Margriet Manuel, Leanne Schoonenberg-Middel, Mijnke van den Berg, Vivian van Middelaar, Iris van Ouwerkerk, Jan van Riel en Taeke Willekes.


Mooie ontwikkelingen bij een mooie club, en wij wensen iedereen dan ook een sportief en gezellig seizoen toe!


Het bestuur 

Josine, Frank, Livvy, Karlijn, Evelien en Evert Jan


Agenda  

18 oktober: Speeddate tussen bestuur en alle commissies: op deze avond maken alle commissieleden kennis met elkaar en presenteren zij aan elkaar de plannen voor komend jaar. 


28 november: Algemene ledenvergadering (ALV)

 
11-10-2018 Bestuur